Las Muertes Chiquitas

Un ensayo documental sobre los orgasmos

Amb una càmera i un rètol lluminós de neó, Mireia Sallarès va començar un llarg viatge pel territori mexicà per escoltar les veus que més podien dir sobre l’experiència de l’orgasme femení,  dur la vivència íntima al domini públic i fer visible el complex entramat present en tota sexualitat.

En aquest llibre no hi ha res d’aliè al plaer, al poder, al dolor, a la violència, a la mort, a la lluita política i al compromís ètic de l’art amb la realitat.

Els testimonis de les dones que s’expressen en aquestes pàgines, les veus de les quals es poden sentir amplificades al documental Las Muertes Chiquitas, són part de la «vida viscuda» que Mireia Sallarès situa al centre de la seva obra com a acte de resistència davant la injustícia. Perquè els orgasmes, com la terra, són de qui els treballa. I la lluita continua.

El projecte s’ha presentat al MACBA, al CCCB, a La Capella i a l’Arts Santa Mònica de Barcelona; al Tenerife Espacio de las Artes, al CA Tarragona; a la Casa Vecina, la Central del Pueblo, el Centro Cultural de España i el Museo Carrillo Gil de Ciudad de México; a l’Anthology Films Archives, la New York University, el Facets de Chicago i la Indiana Film University; a la Galleri Image d’Aarhus, el Center for Contemporary Art de Glasgow, l’Organización Nelson Garrido de Caracas, el Museo de Arte Moderno de Puerto Rico, l’SKC de Belgrad, el Museu d’Art Modern de Moscou i a les comunitats autònomes d’Oaxaca, Chiapas i Guerrero, entre molts altres llocs.

Las Muertes Chiquitas es pot veure a través de la plataforma FILMIN. Amb la compra del llibre s’obté un codi per accedir gratuïtament a la visualització del llargmetratge.

AMB LA COL·LABORACIÓ DEL TENERIFE ESPACIO DE LAS ARTES 

Col·lecció Fora de col·lecció
Idioma Castellà
Any 2019
Pàgines 168
Format 15 x 21,5 cm
ISBN 978-84-949924-3-8
Preu 22€

Ressenyes

«Mireia Sallarès, artista: “Trobar una dona que té sexe només quan en té ganes, és feina d’arqueòleg”», entrevista al programa Les dones i els dies, a CatRàdio, el 24 de novembre de 2019. Enllaç aquí.

Comparteix a