Una recança infinita
Mig segle de política catalana, 1975-2025
En l’últim mig segle, Catalunya ha viscut quatre intents de fer que el reconeixement de la seva identitat nacional i del seu dret a l’autogovern anés acompanyat d’una nova configuració de l’Estat espanyol. El balanç no pot ser, tanmateix, gaire falaguer.
De la promesa que semblava obrir la Transició fins al Procés independentista, passant per l’autonomisme de Jordi Pujol i el federalisme de Pasqual Maragall, el catalanisme polític ha topat amb el mur de la realitat d’una Espanya que s’ha construït en una altra direcció. Un trajecte que l’ha portat a la fase melancòlica actual.
Aquest assaig és un intent de repensar la política catalana recent, per a la qual proposa una interpretació diferent de l’habitual. I és, al mateix temps, una invitació a comprendre el passat per conèixer el present.
Fragmento
«Malgrat que Catalunya no ha reeixit del tot en els projectes polítics que ha tirat endavant, no per això ha abandonat. La pròxima vegada, podem estar-ne segurs, fracassarem millor.» Josep Maria Muñoz
Colección | Los libros de Arcadia |
Idioma | Català |
Páginas | 298 |
ISBN | 978-84-129997-3-0 |
Precio | 4 de novembre de 2025 |